Tuesday, January 11, 2011

جلسه دفاع پایان نامه

موضوع :
                 باززنده سازی بافتهای تاریخی از طریق برقراری ارتباط بین عناصر شاخص به کمک محیط طبیعی 

ارائه دهنده : فرخنده جوهری
استاد راهنما : دکتر محمد رضا پور جعفر
استاد مشاور : دکتر محمد رضا مثنوی

مکان :
کارگاه طراحی شهری  
تاریخ : چهارشنبه 22/10
ساعت شروع : 13:00

چکیده
آنچه باید امروزه در ارتقاء کیفیت شهرهای کشورمان مد نظر قرار گیرد، تعیین نوع مداخله مناسب شهری بر اساس ویژگیها و پتانسیلهای شهر و همچنین استفاده مناسب از این پتانسیلها جهت افزایش کیفیت و هویت شهر مورد نظر می باشد.
ورودی قدیم شهر کرج یکی از محدوده های خاصی است که هم ماهیت ورودی دارد و هم ماهیت تاریخی، همچنین وجود عناصر طبیعی و تاریخی، همجوار با یکدیگر در این محدوده، ویژگی بخصوصی را به محدوده مذکور داده است که با استفاده مطلوب از پتانسیلهای بیان شده می تواند نقش مهمی در هویت شهر کرج ایفا نماید.
در این پژوهش سعی شده است که با استفاده از روش توصیفی_تحلیلی، از جاذبه های طبیعی ورودی قدیم شهر کرج، جهت ایجاد ارتباط مطلوب بین عناصر شاخص محدوده و درنتیجه بهبود و تقویت عملکرد ورودی شرقی شهر و در نتیجه استخوانبندی شهر کرج بهره گرفته شود. بدین منظور جهت باززنده سازی ورودی قدیم و در نتیجه استخوان بندی شهر کرج، جايگاه عناصر تاريخي_طبيعي ورودی قدیم شهر کرج در راستای ایجاد پهنه منسجم ورودی (از طریق ارتباط بین عناصر شاخص مذکور) بررسی شده و معیارهای ساماندهی جهت ارتقاء کیفیت بافت تاریخی لحاظ شده و از نتایج آنها جهت طراحی محدوده تعیین شده، استفاده شده است.

واژگان کلیدی: ورودی قدیم شهر، ارتباط، عناصر شاخص، استخوان بندی شهر، باززنده سازی


شیتها : جهت دریافت تعدادی از شیت های پروژه به آدرس های ذیل مراجعه فرمائید :


No comments:

Post a Comment